Hjemmelaget glutenfri havremelk. Billig og enkelt.

Dette gikk fort. 🙂

På samme måte som jeg laget  mandelmelk i et tidligere innlegg, laget jeg glutenfri havremelk
på enda kortere tid. Det som tok lengst tid var de 20 minuttene havregryna lå i bløtt. :))

Oppskrift:
1,5 dl Glutenfri havregryn / eller vanlige havreygryn for de som tåler det.
1 l lunka vann (romtemperert)

La det stå i 20 minutter. Ikke lengre, da blir det “slimy.” 

  

Putt alt i en blender. Med min blender fra www.rawshop.no  trenger du kjøre det bare  noen sekunder, men det er 
ulikt fra blender til blender. Putt det deretter i en nøttemelkpose eller noe du har som ligner. (som på bildet øverst.)

                             

Jeg fikk endelig brukt karafflene jeg til stadighet glemmer at jeg har…, men den ene knuste… :-P..
etter at jeg vasket den , men den rakk å “huse” mandlemelk først 😉

Frem med neste karaffel… ..men den tok jo opp alll farrisplassen i kjøleskapet så det ble et født en ny ide.
Juiceflaskene passer perfekt. 🙂
Havremelken skiller seg, så godt å ha en flaske du kan riste før melken skal nytes… UTEN 
å sprute ned kjøkkenet da 😛

                               

 

Lykke til hvis du vil prøve. 🙂

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN HER, LOGG DEG PÅ, 
OG MELD DEG INN I GRUPPE: Susns sang og smurferi. 🙂

#glutenfrihavremelk #glutenfrihjemmelagethavremelk #hjemmelagetmelk
#nøttemelk #lagmelkselv #sliklagerduhavremelk 

 

2 kommentarer
    1. Hva gjøre du med resten av MASSEN etterpå? 🙂 Lager grøt eller? 🙂 Skikkelig mye gode tips når man ikke tåler forskjellige ting, her inne hos deg:-) Ha en fin dag Susn 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg