Flere smågaver, heklasett klar til å pakkes inn. <3 Oppskrift.

Heklabuff / heklahals.

Til lua og vantene jeg laget igår, ble det også en  buff, eller hals, 
eller hva man nå skal kalle det.

 

Oppskrift på LUA og PULSVANTER / VOTTER ligger HER.

OPPSKRIFT BUFF / HALS.

Legg opp 55 lm eller fler ut ifra din halsstr. 1 kjm i beg av omg.
1fm i hver lm
2 omg halvst hver omg avsl med 1 kjm i beg av omg.
Ca noen masker før midten av omg, ok med 3 hlvst i i 1 hlvst, , gjenta 3 ganger,
hekle like mange omg hlvst som du vil ha høyden på halsen.
snu arbeidet, og fortsett med halvst andre veien, så det blir en bakside fram.
Da blir det en stripe den buffen brettes utover.

5-7 omg eller litt kortere enn du har tatt den andre delen. (jeg tok 6 omg)
Grå kant, 1 fm i alle stav.

Blondekant:

1kjm med ny tråd. *2st, 3lm i første hlvsthull – 2 st og 1 kjm i  neste halvsthull*
gjenta fra * til * omg rundt ,

Du kan selvfølgelig lage den så stor/ høy du vil, jeg for min del har målet : Halsen rett på skuldra”
og skulle mer enn gjerne vært litt lengre 😉 

Jeg lagde den på “mantarentrådogbegynnermåten” 😉

Desverre ville mottakeren ikke ha de grå kantene, så den er allerede rekket
opp igjen. Smaken er som baken , den er delt.

Dette garnet skulle egentlig være en fin vest som jeg gav opp like etter jeg startet, 
men ellers synes å ha nådd et lite mål alikevel.
Har du noen prosjekter som aldri ble  noe i likhet med målet?? 😀
 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK: TRYKK HER
OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi.

 

Glem ikke min  GIVEAWAY på Coachingtimer hos min personlige Coach, tida går ut
på søndag. TRYKK HER for å se hvordan du kan være med i trekningen.

#vinn #konkuranse #coach #giveaway #heklabuff #hekletbuff #heklahals #heklastash
#heklalue #heklagavesett #gavesett #hjemmelget #homemade #kjærligegaver

 

3 kommentarer
    1. Så mye fint du lager vennen <3
      Jeg har tittet nedover her og må si at du virkelig imponerer!
      Ønsker deg en superduperfin helg <3
      Klem til deg fra meg

    2. ååå sååå flink du er 😀 Her holder jeg på med hva de kaller verdens enkleste tøffler og jeg gjør ikke annet enn å rekke opp så jeg er nesten kortere enn da jeg begynte haha. Ha en nydelig kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg