Sjal til heklakjolen er ferdig. Her er oppskriften.

Kjole med sjal til mamma. <3

Mamma har som sikkert de fleste mødre på 70-tallet hatt gassen
til symaskina i bånn. Så jeg og mine søsken var som vandrende
retrounger med hjemmesydd tøy til alle tider. Så jeg måtte  gi  igjen med å hekle en
kjole til henne også,  og sy en underkjole
Vil du se kjolen:  TRYKK HER

I det forrige innlegget finner du veien til oppskrifta på kjolen.

Jeg er ikke best på å skrive oppskrift så si ifra om noe ikke stemmer 😉

Oppskrift sjal. (Luftmasker diagonalt)
-Legg opp 152

1. 11 lm 1 fm i hver 8ende lm
2. 6 lm  1 fm i 6 te lm i lm-buen fra forrige runde
*11 lm 1 fm i 6 te lmbue* fortsett ut omgangen.
3. 6 lm, 1 fm i 6 lm fra forrige om *11 lm 1 fm i 6 lm neste lm-bue, fortsett ut omgangen.

Fortsett til sjalet er en trekant.

Blomster:
1 legg opp 6 lm, sett sammen til en ring
1 lm, 10 fm om ringen 1 kjm i 1 fm forrige rad.
4 lm 1 kjm
*1fm 1 hlvst 3 st 2 lm 1 kjm i den første lm – 3 stv 1 hlvst 1 lm*
gjenta i  de 5 lm buene, 

Bladene kan lages smalere med 2 st istedenfor 3 i  bladet.

Underkjolen er jersey stretshstoff kjøpt på Stoff og Stil. 

VIL DU FØLGE MEG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE TEKSTEN
OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi / susn.blogg.no

Vil du følge meg på Instagram, heter jeg: susnpusen 

#sjal #heklasjal #heklaoppskrift #diy #oppskrifthekling #hekling
#håndarbeid

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg