Det sunne sjokoladepålegget.

Sjokopålegg.
Melkefritt, glutenfritt og ikke minst sukkerfritt.


Noen etterlyste dette, og det ligger her. 🙂 Bare laaangt ned på Kostholdsiden 🙂
Et sjokopålegg med litt mer næring. Var kjempegodt på nylagede havrekjeks.

Oppskrift Sjokopålegg:

2 DL mandler (gjerne med skallet på)

4 store, myke, ferske dadler skjæres i småbiter.(her steiilet minsten… HVAAA skal JEG spise DADLER?)
Husk å fjerne steinene.

2 SS Toppa Carobpulver (fås kjøpt på helsekost) Får du ikke tak i carob erstatt gjerne med 1 ss kakaopulver
1 SS Toppa med Kakaopulver (råkakao)

2-3 klyper salt

2 SS Rapsolje (jeg brukte grønn Cocosa)

1 SS Agavenektar eller sirup (kan sløyfes)

0,75-1 dl kokende vann.

Dette pålegget kan du jo også sikkert lage med selvvalgte nøtter. 

Kjør alt i en foodprosessor. 

Dette kan du sende med minsten på skolematen med god samvittighet.
Mulig du må skrive det i meldingsboka først  om lærer`n er uvitende om at dette er sunnt 😉 😉

Vil du ha oppskrift på Haverekjeks TRYKK HER.
(Gluten-, sukker-,melke, . eggefri de også) 

Nyydelig lunsj for mor idag. Rundstykker. OPPSKRIFT HER.

                          

                           
                    Første gangen jeg laget dette var det et ekspriment med minsten. 
                                        Derfor fikk det navnet “Tid sammen” 

VIL DU FØLGE MIN BLOGG PÅ FACEBOOK, TRYKK PÅ DENNE LINKEN
OG MELD DEG INN I GRUPPA: Susns sang og smurferi

Vil du følge meg på Instagram, heter jeg: Susnpusen

 

#sunnt #sunneremat #glutenfritt #melkefritt #diett #alternativmat #Sunnsjokolade

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg