Bli-bra-mat som gjør deg godt. Lag dine egne blandinger.

Mine gode, sunne og næringsrike måltider. 

Proppet med antioksidanter og god smak, kan en spise mengder av dette med god samvittighet. <3
Jeg kjøpte en blender med større kapasitet ettersom tidligere blendere har måttet bøte med “livet”.
Rawblenderen tar 2 liter og ettersom vi er mange i familien som spiser sunt (les noooen, bare periodevis. 😉
var det ikke dumt å investere i en monstermaskin
Den tåler myyyye fryste bær. 
Her: Bringebær, jordbær, banan og eplejuice

Det er definitivt smoohie med papaya som er min favoritt. Fordi papayaen er rik på C vitamin og kostfiber,
gir det en aldri så liten boost.

Her : Papaya, mango banan og eplejuice.
Frukten handler jeg på fruktshappa på Strømmen og på Linderudsenteret. Da blir det ikke så dyrt.
De 3  små boksene på bildet blir  til sunne mellommåltider til “ulvenetter” og søthunger. De fryser jeg ned
til god og fruktig  is. Ellers spiser jeg sjelden is.

Kroppen min har det veldig godt med frukt, bær og nøtter. Jeg holder meg så langt unna sukker 
jeg bare kan og dermed kan jeg spise bær og frukt med den beste samvittigheten.
Har du noen gang tenkt over når har kroppen din det bra?

Til mellommåltider har jeg alltid ferdig skrellet og kuttet gullerøtter og stangselleri i en boks.

Min kornblanding.

Det er noe som gjør meg veldig frustrert. Har du tatt en runde i brødhyllenepå butikken og lest på innholdsfortegnelser?
Ca 7 av 10 brød inneholder sukker. Samtidig bør vi holde oss unna sukker, sies det. 
Kornblandingene er og fulle av sukker og sirup.
Nei, lag heller din egen blanding. 
Her er min, som også gjør magen godt:

Glutenfri havregryn, hakkede mandler, hakkede valnøtter, litt økologisk kokosmasse.
1 ss sukrin. Eller andre nøtter du har tilgjengelig.

Sukrin påvirker ikke blodsukkeret. Selv har jeg det best med et stabilt blodsukker. 

Da slipper du raske blodsukkerstigninger som igjen skaper raskt blodsukkerfall og dermed setter deg på 
“blodsukkerkjøret” som jeg kaller det. Da hungrer du igjen og en evig runddans er i gang.

Er du også av de som blir uvel, kvalm og føler deg syk av usunne måltider eller av at det går for lang tid 
mellom måltidene? 
Veien til et sukkefritt liv har ikke vært enkel, og det er rart å tenke på at jeg har vært en skikelig
sukkerslave og sukkeravhengig. Nå blir jeg uvell av bare litt. 

Så er du av de som “er på sukkeravvenning” så heier jeg spesielt på deg.


Jeg har ferdig hakkede mandler og nøtter på glass  så det ikke blir strevsomt å lage måltidet.
Jeg tåler veldig dårlig melkeprodukter, så melk erstatter jeg med mandelmelk, havremelk, og/ eller kokosmelk 
som er usukret.

Du kan og lage din egen mandelmelk og havremelk, det var veldig enkelt. 
SE HER FOR BESKRIVELSE

Av de samme melkeerstattningene lager jeg mine daglige Herbalife-shake`s.
Det gjør godt for mage og kropp.

Her er min nye kjøkkenbenk. Jeg har flyttet. Før og etterbilder kommer. 

Har jeg ikke klart å holde meg selv på riktig matvei blir formen fort dårlig.
Da blir det senga, varmeteppet og 
<3 EPLE <3

Dette blogginnlegget er spesialt til mine blogglesere som lurer på hva jeg gir kropp og sjel
når jeg må prøve å bli bedre. 
Håper dette kan inspirere til noen sunne måltider.

Vil du følge min blogg på Facebook, trykk på denne linken 
og meld deg inn i gruppa: Susns sang og smurferi.

I Facebookgruppa blir det og publisert hvor jeg synger og opptrer. 
La meg innspirere deg til slutt med lørdsgsgodis. Denne dagen var ikke granateplet med, men det er viktig. 
God lørdag!.

<3 LØRDAGSGODT <3

Vil du følge meg på Instagram, heter jeg : Susnpusen.
#sunnemåltider #sunnmat #suntoggodt #suntergodt #sunneoppskrifter
#frukt #grønnt #blender #blibra #godhelse #suntgodis  #helsekost #mat #oppskrift 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg