DUSØR UTLOVES – For den som får meg “Back in business”

DUSØREN,  BLIR HØY.

Er du den jeg leter etter? 
Jeg er nok en helseshopper, uten tvil. Dette skulle jeg helst vært foruten!! 
..men jeg kan jo ikke sette meg ned uten å håpe…

Hver måned bruker jeg penger , mye penger på å holde meg frisk. Strengt tatt ikke frisk, men
så frisk at jeg kan innbille meg at jeg er frisk. For du har vel hørt om THE SECRET? Se for deg…
Jeg skal love deg at jeg bruker alt jeg kan av visualisering, meditasjon, selvhypnose, dagens mantra
og “fåglarna” vet hva for å se for meg at jeg er frisk. Jo, jeg har kommet lang. Hit, men ikke lenger !!

Jeg tror  nok at mye  av veien  “til hit” består av mestring, , men og en god posjon TID. Alle de årene jeg
har vært syk. Alle gangene jeg tenkte det bare ville ta et par uker når jeg ramlet sammen.
TAkk o lov vet man ikke  så mye om fremtiden. Jo, det finnes nok mange måter å få vite
om fremtiden, men igjen, bra jeg ikke viste dette da jeg kolapset for 7 år siden, at dette IKKE
skulle ta  14 dager eller noe uker, men faktisk 7 år. ..og etter 7 år ikke var kommet halvparten 
så langt som jeg  ville tro…

Jeg er av de som håper  på gjennombrudd i forskning og mer klokskap,  Mariasmetode med fler
heier jeg på,  og at de alternative og andre behandlingsmetoder  møtes på midten om det er det som skal til.
Ja, de seriøse alternative-
behandlerne da vel og merke… og ikke minst de seriøse legene og spesialistene for den saks skyld.
For vi har mange “folkeslag” innenfor  sykehusenes vegger også. Ja, snakker av erfaring. Jeg har 
truffet mange  av de. Må innrømme at det oppstår mange parodier og mye kreativt i møte med leger. :))

FJOLLEBLOGGENE MINE  FINNER DU LITT OVER ALT MEN UNDER KATEGORIEN HUSMORSMURFERI
i kategorien til venstre øverst på bloggen. og noe  under DENNE LINKEN :))

Jeg skulle likt å  høre hvorfor du leser denne bloggen. Er det det komiske, eller er det det
malankolske, er det det musikalske eller er du bare en streifer?? Legg gjerne igjen en komentar.

Tilbake til leger…  En kardiolog utførte en gang en ultralyd av hjertet mitt. Og fikk av  mange ting 
vite alle mine “data” og at jeg var mor.. og en god mor.. <3
-“Nå skal vi se da , om du er hjerteløs” ..  sa han. nå skal det sies at han gikk under underholdende, dyktig, 
god på å informere og opptatt av å gi valuta for penga, og ikke minst gjøre jobben sin.
Det kan jeg  ikke si at  virker som
er noe selvfølge for visse leger eller spesialister. Selvom det skal nevnes at her og betalte jeg selv. 😉
All ære til han og flere.

Blir ikke alltid like imponert
Det er og fullt
mulig at jeg har streifet borti en av de som fikk  bare bestått på medisinstudiene sine og overhodet ikke
har peiling på menneskelig kommunikasjon og kontakt. Jeg gjentar streifet, så du ikke tenker det er ofte. 
Du har sikkert hatt gleden av å lese “journaler”  http://bodonu.no/pasienten-har-hatt-orer-men-disse-har-falt-av/  
flirer… og jeg har et lite knippe JOURNALSITATER selv på min egen side.
heheh… 
Ja, jeg har en god posjon selvironi og jeg tar meg i å le av meg selv stadig. Evnen til å se det komiske i ting har 
jeg vel, kanskje der andre synes jeg burde vært mer alvorlig.
På en undersøkelse med elektroder i titall på hode og kroppen og gassbind eller tubebind
for å holde alle på sin plass ser man nok ikke direkte “bra” ut. I tillegg var dette  mens jeg enda LÅ i rullestol og ikke
hadde  mye energi til å røre meg. Godt nok, hadde jeg  nok ikke blitt kjent igjen av noen under alle 
disse fillene, ledningene og  gassbindstuber så jeg kunne så absolutt  “rulle” meg en tur ned på kiosken.
Farris og litt frukt var innen rekkevidde mellom kioskhyllene og en kar fikk øye på meg.. han så nok
at jeg ikke var av de mest “hårsåre” så han passet godt på smilebåndene sine
…før han så mitt blikk og skjønte at her er det er lov å le… Og le MED 😉 

Ser du det for deg?? Hjernescanning , hjernecelletelling? Er det noe hjerne der?? 😉  :))
(EEG med mer)  Etter at alt dette var koblet av og jeg kunne sette hjulene i retning utgangen, tittet 
jeg i forbifarten  inn på vaktrommet og sa: Da reiser jeg hjem, det var INTET FUNN …. 😉 Festlig nok! 
All sympati til legene foresten, som  prøver å behandle kronikere , men som ikke har noe forklaring eller
løsning å komme med, selvom de aldri så mye ønsker å “fikse problemet” . 

JEG BETALER NÅR JEG ER FRISK 
Ja, det har jeg hatt lyst til å si mange ganger til det fleste av behandlerene. Jeg kommer tilbake med penger
OM jeg blir frisk 😉 

DUSØR. PRIS KAN DISKUTERES. 
Hvor mye jeg betaler for den som  healer / tryller/ fikser meg frisk vet jeg ikke, for når jeg
blir frisk vil jeg nok tjene bedre, kunne synge mye mer… og mer av alt, så jeg kan jo gi bort penger
som betaling eller en hel konsert..
Eller jeg kan jo forsåvidt synge i begravelsen  din… eh… vi trenger ikke avtale datoen…  😉
Din “trylledrikk” : Jeg er kritisk, så din plan må godkjennes og gå på mine premisser.
Husk at jeg har hørt mye humbug på min vei, og mye smart, 
og det skal vare lengre enn et halvt år. 

INNSPILLING AV LÅTENE MINE
Hvis du ikke er i den kategorien at du kan fikse meg “back on track” på noe vis men du tilfeldigvis 
er god i studio, vil jeg sette pris på om du vil spille inn låtene mine…får du de på !track” 
vil jeg i det minste fortsette å være GLAD ! 🙂
FOR GLEDEN KAN INGEN TA FRA MEG !!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 

                                              

ANDRE INNLEGG

Drømmene på vent  Et innlegg som ofte blir delt.
Opptak – The Story  Et innlegg med opptak av meg som synger.
Veien tilbake til livet Noen publiserte og noen upubliserte innlegg. 

<3 <3 <3 Mens jeg venter kan jeg flire, le, synge, glede meg, kreere, male, inspirere andre og ikke minst leve i god tro
på at alt ordner seg for snille jenter.  <3 <3 <3 

 

                             
                                   “VI GÅR IMOT SOMMER, MOT EI LYSERE TID” Sitat /tekst- Hans Inge Fagervik.

Vil du følge min blogg på Facebook?
TRYKK PÅ DENNE LINKEN og

Meld deg inn i gruppen: Susns sang og smurferi.

Vil du følge meg på Instagram, heter jeg: Susnpusen
 

#mestring #sykdom #helse #helseblogg #blibra #livsstil #sykdomsmestring

 

 

4 kommentarer
    1. Har du forsøkt Bowen-terapi? De har god erfaring med det meste også ME, hvis det er det du sliter med.
      Er en terapaut i Lillestrøm som jeg kan anbefale. Send meg en mail om du er interessert, så får du telefonnr. av meg 🙂
      Lykke til og god bedring

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg